Inhoudsopgave:

  1. Kun je kiemgroenten rauw eten?
  2. Hoe bereid je kiemgroenten?
  3. Wat is er zo gezond aan kiemgroenten?
  4. Wat doe je met kiemgroenten?
  5. Hoe Broccolikers eten?

Kun je kiemgroenten rauw eten?

Kwetsbare groepen Zwangere vrouwen, jonge kinderen, ouderen en mensen met een verminderde weerstand wordt afgeraden om kiemgroenten rauw te eten. Als ze verhit zijn, kunnen ze veilig gegeten worden.

Hoe bereid je kiemgroenten?

Dit kan door kiemgroenten voor 5 seconden onder te dompelen in kokend water of ze goed mee te wokken met de maaltijd.

Wat is er zo gezond aan kiemgroenten?

Kiemgroenten bevatten grote hoeveelheden antioxidanten die de vrije radicalen in ons lichaam onschadelijk maken. Ook zijn kiemgroenten een goede bron van veel vitaminen, mineralen, eiwitten, enzymen, vezels en de nucleïnezuren DNA en RNA. Deze zijn onder meer nodig voor celgroei en herstel.

Wat doe je met kiemgroenten?

Kiemgroente zijn gezond en lekker in warme gerechte en een frisse toevoeging als garnering.
  1. Voeg kiemgroente toe aan je salade.
  2. Voeg kiemgroente toe in een wrap.
  3. Wok kiemgroente mee met de groente in een wokgerecht.
  4. Voeg wat kiemgroente toe op je boterham of cracker.
  5. Voeg kiemgroente toe in een smoothie.

Hoe Broccolikers eten?

Zelfs de kiemen van sommige bloemen zoals van de zonnebloem kun je eten. Ze smaken een beetje nootachtig. De smaak van veel kiemgroenten is vergelijkbaar met de smaak van de volwassen groenten, maar dan vaak wat geconcentreerder of juist milder. Broccolikers smaakt dus een beetje naar broccoli, maar dan wat milder.