Inhoudsopgave:

  1. Hoe waarschijnlijk is het dat je ons aanbeveelt?
  2. Waarom is NPS belangrijk?
  3. Hoe waarschijnlijk is het dat u ons aanbeveelt bij een vriend of collega?
  4. Hoe bereken je de NPS?
  5. Waarom NPS meten?

Hoe waarschijnlijk is het dat je ons aanbeveelt?

De NPS ofwel de Net Promoter Score meet in welke mate een bedrijf wordt aanbevolen. De score kan lopen van -100 tot +100. De vraag luidt altijd hetzelfde, namelijk 'Hoe waarschijnlijk is het dat je het bedrijf aanbeveelt bij vrienden of bekenden'.

Waarom is NPS belangrijk?

De NPS is een indicator voor aanbevelingsgedrag van je klanten. Het laat dus zien hoe loyaal je klanten zijn. De Net Promoter Score (NPS) meet de aanbevelingsintentie van klanten en houdt verband met de omzetgroei.

Hoe waarschijnlijk is het dat u ons aanbeveelt bij een vriend of collega?

'De ultieme vraag' volgens de Amerikaanse marketingexpert Fred Reichheld luidt dan ook: 'Hoe waarschijnlijk is het dat u ons aanbeveelt bij een vriend of een collega? ' Een klant of medewerker gaat een bedrijf of product alleen aanbevelen als hij zeker weet dat dat goed zal uitpakken.

Hoe bereken je de NPS?

Berekenen van Net Promoter Score De Net Promoter Score wordt uitgerekend door het totaal aantal criticasters in procenten van het totaal aantal respondenten af te trekken van het aantal promoters in procenten van het totaal aantal respondenten.

Waarom NPS meten?

De NPS is een indicator voor aanbevelingsgedrag van je klanten. Het laat dus zien hoe loyaal je klanten zijn. De Net Promoter Score (NPS) meet de aanbevelingsintentie van klanten en houdt verband met de omzetgroei.