Inhoudsopgave:

  1. Welke kaas bij keto dieet?
  2. Wat mag wel en niet keto?
  3. Hoeveel Griekse yoghurt bij keto?
  4. Waarom geen zuivel bij keto?
  5. Is Griekse yoghurt keto?
  6. Hoeveel zuivel bij keto?
  7. Welke thee bij keto?

Welke kaas bij keto dieet?

Hoe vetter hoe beter (kies voor 48+), en hoe ouder hoe beter (gerijpte kazen bevatten minder koolhydraten dan jonge kaas). Gerijpte soorten zoals Parmezaanse kaas, oude Goudse kaas, of verschillende harde soorten blauwe schimmelkaas zijn allemaal geoorloofd in het ketogeen dieet.

Wat mag wel en niet keto?

Tijdens het ketogeen dieet mag je geen koolhydraatrijke of suikerrijke producten eten. Tussendoortjes zoals melkchocolade, snoep of koekjes kun je dus niet eten. Daarnaast mag je tijdens het keto dieet geen brood, aardappels, wraps of pasta eten. Ook vallen sommige fruitsoorten af.

Hoeveel Griekse yoghurt bij keto?

De beste keuze: Griekse yoghurt 10% Houd maximaal 4,2 gram koolhydraten per 100 gram aan, maar liever minder. Maak je portie niet te groot, houd het per keer bij 150 gram yoghurt. TIP: Maak eventueel zelf dikke yoghurt (hangop).

Waarom geen zuivel bij keto?

Een standaard glas van 250 ml melk bevat maar liefst 10 gram koolhydraten. Dat is dus de helft van wat je op een dag aan koolhydraten wilt eten. Dan blijft er niet veel voor andere dingen over. Dit is waarom een standaard cappuccino of latte niet goed binnen het keto dieet passen.

Is Griekse yoghurt keto?

Echte Griekse yoghurt is gezond en kan in kleine hoeveelheden op het keto dieet gebruikt worden. Je kan er van uit gaan dat 100 ml echte authentieke Griekse yoghurt 4 gram koolhydraten bevat.

Hoeveel zuivel bij keto?

4 gram koolhydraten Op zich passen zuivelproducten dus binnen het keto dieet, zolang je je portiegrootte in de gaten houdt. Dit is waarom het belangrijk is als je niet meer afvalt en een gewichtsplateau hebt bereikt, om eens een eetdagboek bij te houden en te kijken of je misschien te veel zuivelproducten gebruikt.

Welke thee bij keto?

Groene thee kan helpen met het onderdrukken van je hongergevoel. Dus vooral als je net met het keto dieet begint is het handig om groene thee in huis (en op je werk) te hebben.