Inhoudsopgave:

  1. Wat is een goede Net Promoter Score?
  2. Waarom geen NPS?
  3. Hoe kan je NPS verbeteren?
  4. Wat zegt de Net Promoter Score?
  5. Wat is de gemiddelde NPS score?
  6. Wat is een hoge NPS?
  7. Hoe waarschijnlijk is het dat u?
  8. Wat is een hoge NPS score?
  9. Heb ik NPS?
  10. Wat betekent een negatieve NPS?
  11. Wat is een normale NPS score?
  12. Hoe meet je de CES?
  13. Wat is eNPS?
  14. Wat is de CES score?
  15. Wat is een Customer Effort Score?

Wat is een goede Net Promoter Score?

De score kan variëren tussen de -100 en de +100. Een NPS die boven de nul uitkomt wordt als goed gezien, een score boven de 50 als excellent.

Waarom geen NPS?

Nadelen van NPS Critici van de Net Promotor Score zijn van mening dat het systeem u zeker kan helpen bij het in kaart brengen van de loyaliteit van klanten, maar niet specifiek laat zien waarom uw klanten Criticasters zijn.

Hoe kan je NPS verbeteren?

Hoe krijg je een hogere NPS?
  1. 1: Verwelkom feedback. Eerste stap in het verbeteren van de klanttevredenheid is het vergaren van feedback. ...
  2. 2: Neem feedback serieus. ...
  3. 3: Stel prioriteiten. ...
  4. 4: Sluit de feedbackloop. ...
  5. 5: Maak de NPS deel uit van je organisatie.

Wat zegt de Net Promoter Score?

De NPS ofwel de Net Promoter Score meet in welke mate een bedrijf wordt aanbevolen. De score kan lopen van -100 tot +100. De vraag luidt altijd hetzelfde, namelijk 'Hoe waarschijnlijk is het dat je het bedrijf aanbeveelt bij vrienden of bekenden'.

Wat is de gemiddelde NPS score?

Klanten geven gemiddeld een 7,8 aan bedrijven In Nederland geven klanten gemiddeld een 7,8 aan bedrijven/organisaties. Binnen de klantreis – customer journey – maken het contact met medewerkers en het proces rondom logistiek vaak het verschil.

Wat is een hoge NPS?

Klanten die een laag cijfer geven (nul tot en met zes) achten het onwaarschijnlijk dat ze jullie bij anderen zullen aanbevelen. Zij zijn je criticasters. Klanten die een hoge score geven (een negen of een tien) zijn juist enthousiast en sterk geneigd om jouw bedrijf bij vrienden of collega's aan te raden.

Hoe waarschijnlijk is het dat u?

De vraag die gesteld wordt om de NPS score te meten is als volgt: “Hoe waarschijnlijk is het dat u organisatie x zou aanbevelen aan een vriend of collega?” De klant kan deze vraag beantwoorden door het geven van een cijfer tussen de 0 en 10. Wanneer een klant een cijfer geeft, kan hij worden gecategoriseerd.

Wat is een hoge NPS score?

Klanten die een laag cijfer geven (nul tot en met zes) achten het onwaarschijnlijk dat ze jullie bij anderen zullen aanbevelen. Zij zijn je criticasters. Klanten die een hoge score geven (een negen of een tien) zijn juist enthousiast en sterk geneigd om jouw bedrijf bij vrienden of collega's aan te raden.

Heb ik NPS?

NPS is het percentage promoters min het percentage detractors. Heb je 40% promotors en 20% detractors, dan is je NPS-score 20%. Heb je 20% promotors en 40% detractors, dan is je NPS-score -20%.

Wat betekent een negatieve NPS?

Wat betekent mijn NPS-score? Globaal gezien is een positieve NPS goed en een negatieve NPS niet goed. Een positieve NPS betekent dat je als bedrijf meer fans hebt dan kritische klanten. Een negatieve NPS betekent dat je meer kritische klanten hebt dan fans.

Wat is een normale NPS score?

De Net Promotor Score (NPS) is een getal waarmee je de mate van klantloyaliteit meet. Het getal varieert tussen de -100 en de +100. En nogal wiedes: +100 is een goede NPS.

Hoe meet je de CES?

CES geeft de ondervonden inspanning van de klant weer en meet je met de vraag: 'Hoeveel moeite heeft u moeten doen om uw vraag volledig beantwoord te krijgen / om uw aankoop van product x te voltooien? ' De respondenten beantwoorden de CES vraag op een schaal van 1 (zeer veel moeite) tot 5 (zeer weinig moeite).

Wat is eNPS?

De eNPS (Employee Net Promotor Score) is een eenvoudige manier om het enthousiasme van de medewerkers over het bedrijf te meten en erachter te komen welke aspecten je kunt verbeteren.

Wat is de CES score?

De Customer Effort Score (CES) is een goede voorspeller voor loyaliteit. Uit onderzoek is gebleken dat hoe meer moeite de klant moet doen, hoe sneller de klant afhaakt. ... Het is een veelgebruikt standaard meetinstrument, ideaal voor het meten van klantervaringen met o.a. de customer service van je organisatie.

Wat is een Customer Effort Score?

De Customer Effort Score (CES) is een klantgerichte KPI die je iets vertelt over de ervaring van je klant. Hierbij draait het voornamelijk om de mate waarin je organisatie in staat is de vragen van de klant te beantwoorden.