Inhoudsopgave:

  1. Wat is een promotiebeleid?
  2. Wat is een Plaatsbeleid?
  3. Wat is gerichte promotie?
  4. Wat is het product beleid?
  5. Wat is de betekenis van het woord promotie?
  6. Wat is de betekenis van plaats?
  7. Wat is een persoonlijke verkoop?
  8. Wat is een Lijnextensie?
  9. Wat wordt bedoeld met line stretching?
  10. Wat is belangrijk bij Persoonlijke verkoop?
  11. Wat zijn de voordelen van persoonlijke verkoop?

Wat is een promotiebeleid?

De manier waarop een bedrijf het product onder de aandacht brengt.

Wat is een Plaatsbeleid?

Een goede vestigingsplaats kiezen en op een goede manier het product aanbieden.

Wat is gerichte promotie?

beleid gericht om een product en de eigenschappen van een product onder de aandacht van potentiële afnemers te brengen.

Wat is het product beleid?

De eigenschappen van het product veranderen om de klanten tevreden te houden of meer klanten te winnen voor het product.

Wat is de betekenis van het woord promotie?

Promotie is het met meerdere middelen bekend maken van een actie, evenement, dienst of product.

Wat is de betekenis van plaats?

plaats - Te gebruiken voor een ruimte of gebied in de wereld van dagelijkse ervaringen, die duidelijk en als één geheel wordt waargenomen en die naast fysieke kenmerken en eigenschappen ook emotionele, doelgerichte en sociale connotaties heeft.

Wat is een persoonlijke verkoop?

Directe contacten tussen de onderneming en haar afnemers met als doel het afsluiten van een (verkoop)transactie.

Wat is een Lijnextensie?

Een productextensie, soms ook lijnextensie genoemd, is een begrip uit de marketing dat inhoudt dat binnen een bepaalde productgroep waarin het merk al actief is, een nieuwe variant wordt gelanceerd.

Wat wordt bedoeld met line stretching?

Uitrekken van het assortiment (line stretching) wil zeggen: de diepte vergroten door buiten de grenzen van de huidige range te treden.

Wat is belangrijk bij Persoonlijke verkoop?

Bij persoonlijke verkoop is het van belang om een relatie op te bouwen met de klant. Dit zorgt ervoor dat er bij persoonlijke verkopen veel meer contact tussen de klant en de verkoper is. Ze brengen bijvoorbeeld veel tijd met elkaar door. ... Persoonlijke verkopen kan heel breed zijn en komt in verschillende branches voor.

Wat zijn de voordelen van persoonlijke verkoop?

Voordelen Persoonlijke Verkoop
  • Bij persoonlijke verkoop is sprake van twee-weg communicatie waardoor interactie mogelijk is.
  • Meest effectieve methode voor het opbouwen van een persoonlijke relatie.
  • Uitermate geschikt voor business to business (B2B) marketing.