Inhoudsopgave:

  1. Wat is het gezondste ETEN?
  2. Hoe kan ik mijn voeding verbeteren?
  3. Wat eet je best niet?
  4. Wat eet je best bij een maagontsteking?
  5. Wat mag je eten zonder te verdikken?
  6. Wat mag je eten met een maagontsteking wat niet?
  7. Wat te eten met een maagzweer?
  8. Waarvan Verdik je niet?

Wat is het gezondste ETEN?

Kies vooral groente, fruit, volkoren producten, peulvruchten, noten en vis. Kies en kook met verse producten. Dan bepaalt u zelf hoeveel vet, suiker en zout u gebruikt. Drink water, thee en koffie zonder suiker, en eventueel melk.

Hoe kan ik mijn voeding verbeteren?

Ruil iets ongezonds om voor iets gezonds. Ruil bijvoorbeeld frisdrank om voor water, koffie of thee zonder suiker. En in plaats van witte pasta of witte couscous, kies je voor volkoren. Maak een Eetwissel.

Wat eet je best niet?

Eet en drink zo weinig mogelijk lege calorieën zoals frisdrank, snacks en snoep. Snoep, koekjes, chips, frisdrank, wijn en bier …

Wat eet je best bij een maagontsteking?

Varieer met vis, peulvruchten, noten, eieren en vegetarische producten zoals tofu of tempé. Eet minder vlees en meer plantaardig. 2-3 eieren per week past in een gezonde voeding. U kunt met ei ook een keer vlees vervangen.

Wat mag je eten zonder te verdikken?

Fruit
  • Grapefruits.
  • Bosbessen.
  • Cantaloupe.
  • Bramen.
  • Sinaasappels.
  • Aardbeien.
  • Honingmeloen.

Wat mag je eten met een maagontsteking wat niet?

Voedingsmiddelen die maagklachten kunnen verergeren zijn: Koolsoorten (behalve bloemkool en broccoli), peulvruchten en uien; Scherp gekruide gerechten; Hard gebakken, gefrituurde en gepaneerde gerechten; Koffie (ook cafeïnevrije koffie). Koffie met melk geeft vaak minder klachten dan zwarte koffie.

Wat te eten met een maagzweer?

Voedingsadviezen bij een maagzweer
  • Eet gezond. Eet voeding met veel vezels. ...
  • Drink genoeg: minstens 1,5 liter per dag. ...
  • Neem geen eten of drinken waar u klachten van krijgt. ...
  • Stop niet met verschillende producten tegelijk. ...
  • Verspreid uw maaltijden over de dag. ...
  • Eet rustig en kauw goed. ...
  • Eet niet vlak voor u gaat slapen.

Waarvan Verdik je niet?

Nooit meer op dieet Al moeten we je wel teleurstellen: we hebben het hier niet over chips en chocolade, maar over groenten en fruit. En calorieloos voedsel bestaat niet, maar de producten hieronder bevatten weinig calorieën, veel water én vezels waardoor je toch een verzadigd gevoel krijgt.